گزارش باکس‌ آفیس هفته اخیر و صدرنشینی مجدد آکوامن

گزارش باکس‌ آفیس هفته اخیر و صدرنشینی مجدد آکوامن

«آکوامن» برای دومین هفته متوالی بر تخت سلطنت باکس‌آفیس نشست و جایگاه خود را حفظ کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت در آخرین هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی، «آکوامن» برادران وارنر باری دیگر صدرنشین جدول باکس‌آفیس شد و جمعاً به فروش خانگی ۱۸۸ و فروش جهانی ۷۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. علاوه بر این در هفته اخیر شاهد اکران دو فیلم «معاون» (Vice) و «هولمز و واتسون» (Holmes and Watson) بودیم که عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و با اکران در سینماهای آمریکا به ترتیب جایگاه ششم و هفتم جدول باکس‌آفیس را به خود اختصاص دادند. محصول مشترک دو کمپانی برادران وارنر و دی‌سی، «آکوامن» (Aquaman) در هفته اخیر دارای افت فروش ۲۳٫۵ درصدی بوده اما همچنان به عنوان صدرنشین در جدول باکس‌آفیس قرار گرفته است. این فیلم با اضافه کردن ۵۲٫۱ میلیون دلار در هفته اخیر، فروش خانگی خود را به رقم ۱۸۹ میلیون دلار رساند. «آکوامن» توانسته لقب یازدهمین فیلم پرفروش براساس داستان‌های کمیک دی‌سی پس از ۱۰ روز اکران را به خود اختصاص دهد. در باکس‌آفیس خارجی، این فیلم از سینماهای ۷۸ کشور اکران شده فروش خارجی ۸۵٫۴ میلیون دلاری به‌دست آورد و فروش خارجی خود را به رقم ۵۶۰ میلیون دلار رساند. در مجموع فروش جهانی این فیلم در هفته اخیر ۷۴۸٫۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. بدین ترتیب این فیلم از نظر فروش جهانی در بین آثار دنیای سینمایی دی‌سی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و از فیلم‌هایی چون «جوخه انتحار» (Suicide Squad) و «لیگ عدالت» (Justice League) پیشی می‌گیرد. چین با فروش ۲۶۰٫۴ میلیون دلاری بیشترین فروش خارجی را برای «آکوامن» رقم زده است. این فیلم در تاریخ ۱ ژانویه ر ایتالیا به‌روی پرده می‌رود و مقصد نهایی این فیلم ژاپن است جایی که در تاریخ ۸ فوریه اکران می‌شود.

«مری پاپینز بازمی‌گردد» (Mary Poppins Returns) والت دیزنی با فروش خانگی ۲۸ میلیون دلاری جایگاه خود را حفظ کرد و همانند هفته گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت. فروش خانگی این فیلم پس از دو هفته اکران به رقم ۹۹٫۳ میلیون دلار رسیده است. در گیشه‌های خارج از خانه، «مری پاپینز» با اکران در سینماهای ۳۷ کشور به فروش خارجی ۲۸٫۹ میلیون دلاری دست پیدا کرده و فروش خارجی خود را به رقم ۷۵ میلیون دلار رسانده است. بیشترین فروش خارجی این فیلم مربوط به کشور انگلستان با فروش ۳۰ میلیون دلاری است. «مری پاپینز» در هفته‌های آینده در استرالیا و روسیه نیز به‌روی پرده می‌رود. در جایگاه سوم، «بامبل‌بی» (Bumblebee) پارامونت را شاهد هستیم که با فروش خانگی ۲۰٫۹ میلیون دلاری این جایگاه را به‌خود اختصاص داد. فروش خانگی این فیلم پس از ۲ هفته اکران به رقم ۶۷٫۲ میلیون دلار رسیده است. عملکرد خوب این فیلم و رضایت تماشاچیان نشان‌دهنده این است که «بامبل‌بی» از قسمت قبلی مجموعه «تبدیل‌شوندگان» موفق‌تر بوده اما رقیبان سرسختی همچون «آکوامن» و انیمیشن «اسپایدرمن» در جدول باکس‌آفیس وی را تهدید می‌کنند و باید دید که این سه اثر تا کی‌ می‌توانند به عملکرد خوب خود در گیشه ادامه دهند. در گیشه‌های خارجی، «بامبل‌بی» با اضافه کردن ۴۵٫۷ میلیون دلار، فروش خارجی خود را به رقم ۹۰ میلیون دلار رساند.

جایگاه چهارم به انیمیشن «اسپایدرمن: به‌درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) اختصاص دارد که در هفته اخیر به فروش خانگی ۱۸٫۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فروش خانگی این انیمیشن در هفته اخیر نسبت به هفته قبل دارای رشد ۱۱٫۲ درصدی بوده است. فروش خانگی این انیمیشن تا به اینجا به رقم ۱۰۳ میلیون دلار رسیده است. با اضافه شدن فروش خارجی ۲۷٫۴ میلیون دلاری در هفته اخیر، فروش جهانی «اسپایدرمن: به‌درون دنیای عنکبوتی» ۲۱۳٫۲ میلیون دلار خواهد بود. این انیمیشن در تاریخ ۱۰ ژانویه در برزیل و در تاریخ ۲۸ مارس در ژاپن به‌روی پرده می‌رود. گزارش باکس‌آفیس هفته اخیر را با اثر جدید کلینت ایستوود، «قاچاقچی» (The Mule) به‌پایان می‌رسانیم که در هفته اخیر با فروش خانگی ۱۲٫۲ میلیون دلاری در جایگاه پنجم جدول باکس‌آفیس قرار گرفت. فروش خانگی این فیلم تا به اینجا به رقم ۶۱٫۱ میلیون دلار رسیده است.

هفته آینده شاهد اکران چه فیلم‌هایی خواهیم بود؟

هفته آینده اکرانی‌های زیادی نداریم و تنها فیلم «اتاق خروج» (Escape Room) سونی پیکچرز با نقش‌آفرینی تیلور راسل و تایلر لابین در ۲۵۰۰ سالن سینما به‌روی پرده می‌رود.

نویسنده: مانی شکیبایی

نوشته گزارش باکس‌ آفیس هفته اخیر و صدرنشینی مجدد آکوامن اولین بار در دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم پدیدار شد.