گزارش باکس آفیس هفته اخیر و دنیای ژوراسیک در صدر

گزارش باکس آفیس هفته اخیر و صدرنشینی مجدد «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom)

قسمت جدید «دنیای ژوراسیک» برای دومین هفته گیشه های آمریکا را فتح کرد و جایگاه خود را حفظ کرد.

فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» مجصول کمپانی یونیورسال پیکچرز توانست با فروش خانگی ۶۰ میلیون دلاری اش در هفته اخیر جایگاه اول جدول باکس آفیس را به خود اختصاص دهد. فروش خانگی این فیلم تا کنون به رقم ۲۶۴٫۸ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در گیشه های خارج از خانه موفق تر بوده و توانسته به فروش خارجی ۶۶۷٫۶ میلیون دلار دست پیدا کند. در مجموع، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» فروش جهانی ۹۳۲٫۴ میلیون دلاری را ازآن خود کرد. قسمت اول این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شد از وضعیت بهتری برخوردار بود. قسمت اول با فروش خانگی ۶۵۲ میلیون دلاری و با فروش جهانی ۱٫۶۷ میلیارد دلاری کار خود را به پایان رساند. کارگردانی قسمت دوم این فیلم برعهده خوان آنتونیو بایونا بوده و ستارگانی ازجمله کریس پرت در نقش اوون گردی، برایس دالاس هاوارد در نقش کلیر دارنینگ، جف گلدبلوم در نقش دکتر یان مالکوم، بی دی ونگ در نقش دکتر هنری وو، ایزابل سرمون در نقش میسی لاکوود، جرالدین چاپلین در نقش آیریس، جیمز کرامول در نقش سِر بنجامین لاکوود، تد لوین در نقش کت ویتلی، دنیلا پیندا در نقش دکتر زیا رودریگز و توبی جونز در نقش گانر اورسال درآن حضور داشته و به‌ایفای نقش می‌پردازند.

انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» (Incredibles 2) با افت فروش ۴۳ درصدی‌اش در سومین هفته اکران به فروش داخلی ۴۵٫۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد و جایگاه دوم جدول باکس آفیس را ازآن خود کرد. فروش خانگی این انیمیشن در هفته سوم به رقم ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. این اثر توانسته سومین انیمیشن پرفروش در طول تاریخ سینما باشد. در باکس آفیس خارجی نیز این اینمیشن با اضافه کردن ۴۴٫۳ میلیون دلار، فروش خارجی خود را به رقم ۲۰۷٫۱ میلیون دلار رساند. بدین ترتیب، فروش جهانی «شگفت انگیزان ۲» ۶۴۶٫۸ میلیون دلار خواهد بود. کریگ تی. نلسن در نقش باب پار، هالی هانتر در نقش هلن پار، سارا واول در نقش ویولت پار، هاک میلنر در نقش دش پار و ساموئل ال. جکسون در نقش فروزون در نقش اولین دور از جمله صداپیشگان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» هستند. کارگردانی این انیمیشن نیز همانند قسمت اول برعهده برد برد بوده است. فیلم تازه اکران شده «سیکاریو: روز سولدادو» (Sicario: Day of the Soldado) با فروش افتتاحیه ۱۹ میلیون دلاری جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

فروش افتتاحیه قسمت اول «سیکاریو» ۱۲ میلیون دلار بود. قسمت اول به صورت محدود در سینماها به اکران درآمد اما پس از اکران گسترده کار خود را در سینماهای آمریکا با فروش خانگی ۴۶٫۸ میلیون دلاری به پایان رساند. در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس فیلم کمدی کمپانی لاینزگیت تحت عنوان «عمو درو» (Uncle Drew) را شاهد هستیم که با فروش افتتاحیه ۱۵٫۵ میلیون دلاری اش این جایگاه را به خود اختصاص داد. این فیلم همچنین توانسته نمره A را از منتقدان وبسایت سینما اسکور دریافت کند. فیلم «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8) محصول کمپانی برادران وارنر نیز با فروش ۸ میلیون دلاری اش با ۲ پله سقوط در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. فروش خانگی این اسپین آف تا به اینجا به رقم ۱۱۴٫۷ میلیون دلار رسیده است. این فیلم همچنین توانسته با اضافه کردن ۱۳٫۸ میلیون دلار، فروش جهانی خود را به رقم ۲۰۹٫۷ میلیون دلار برساند. کارگردانی این فیلم برعهده گری راس بوده و ستارگانی همچون ریحانا، ساندرا بولاک، کیت بلانشت، ان هاتوی، میندی کالینگ و هلنا بونهام کارتر در این فیلم حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

هفته آینده شاهد اکران چه فیلم هایی خواهیم بود؟

هفته آینده فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار «مرد مورچه‌ای و واسپ» (Ant-Man and the Wasp)‌ و همچنین فیلم ترسناک «اولین پاکسازی» (First Purge) به روی پرده های سینما می روند.

نویسنده: مانی شکیبایی

نوشته گزارش باکس آفیس هفته اخیر و دنیای ژوراسیک در صدر اولین بار در دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم پدیدار شد.