گزارش باکس آفیس هفته اخیر و صدرنشینی فیلم غارتگر

گزارش باکس آفیس هفته اخیر و صدرنشینی فیلم جدید «غارتگر» (The Predator)

همانطور که انتظار می رفت، جدیدترین قسمت از مجموعه «غارتگر» در اولین هفته اکران توانست فاتح گیشه های امریکا باشد.

اثر جدید کمپانی فاکس قرن بیستم، «غارتگر» (The Predator) در اولین هفته اکران در جایگاه اول جدول باکس آفیس قرار گرفت و توانست در سه روز اول اکران به فروش افتتاحیه ۲۴٫۲ میلیون دلار دست پیدا کند. این فروش نسبت به فروش افتتاحیه آخرین قسمت از این مجموعه که در سال ۲۰۱۰ اکران شد بیشتر بوده و مقدار کمی با فروش افتتاحیه فیلم اصلی فاصله دارد (قسمت اول این فیلم در ژوئن ۱۹۸۷ توانست فروش افتتاحیه ۱۲ میلیون دلاری را ازآن خود کند که در سال ۲۰۱۸ برابر ۲۶٫۶ میلیون دلار است.) در گیشه های خارج از خانه نیز این فیلم توانست به فروش ۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. بدین ترتیب، فروش جهانی این فیلم در هفته اول اکران ۵۴ میلیون دلار خواهد بود. کارگردانی این فیلم برعهده شین بلک بوده و ستارگانی از جمله بوید هالبورک، الیویا مان، تومانس جین، جیک بیوزی و جاکوب ترمبلی در آن حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته اند. صدرنشین هفته گذشته، «راهبه» (The Nun) نیز با ۶۶ درصد افت فروش نسبت به هفته قبل، جایگاه دوم جدول باکس آفیس را به خود اختصاص داد.

«راهبه» با اضافه کردن ۱۸٫۲ میلیون دلار، فروش خانگی خود را پس از ۲ هفته اکران به رقم ۸۵ میلیون دلار رساند. در باکس آفیس خارجی نیز این فیلم با اضافه کردن ۳۳٫۱ میلیون دلار از سینماهای ۶۲ کشور، فروش خارجی خود را به رقم ۱۴۳٫۶ میلیون دلار رساند. در مجموع، فروش جهانی این فیلم ۲۲۸٫۷ میلیون دلار خواهد بود. فروش این فیلم به خوبی فروش قسمت های قبلی مجموعه «احضار» است و انتظار می رود تا در هفته های آینده فروش بیشتری را ازآن خود کند. ستارگانی از جمله دمیان بیچیر، تیسا فارمیگا، شارلوت هوپ، جوناس بلوکت، اینگرید بیسو، بانی ارونز و جانی کوین در فیلم «راهبه» حضور داشته و به ایفای نقش می پردازند. جیمز وان نیز کاگردانی این فیلم را برعهده داشته است. اثر جدید کمپانی لاینزگیت تحت عنوان «یک لطف ساده» (A Simple Favor) نیز با اکران در سینماهای آمریکا به فروش افتتاحیه ۱۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و توانست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

با توجه به اینکه بودجه ساخت این فیلم ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است، این فروش افتتاحیه نمی تواند چندان برای استودیو سازنده راضی کننده باشد. در جایگاه چهارم، «ریک سفید پوست» (White Boy Rick) کمپانی سونی پیکچرز را شاهد هستیم که با فروش افتتاحیه ۸٫۸ میلیون دلاری، این جایگاه را به خود اختصاص داد. ریچی مریت نقش شخصیت اصلی این فیلم را در کنار متیو مک کانهی ایفا می کند. کارگردانی این فیلم برعهده یان دمانگ بوده است. جایگاه پنجم جدول باکس آفیس نیز به فیلم «آسیایی های خرپول» (Crazy Rich Asians) اختصاص دارد که در هفته پنجم اکران توانست به فروش خانگی ۸٫۷ میلیون دلاری دست پیدا کند و فروش خانگی خود بعد از پنج هفته اکران را به رقم ۱۴۹٫۴ میلیون دلار برساند. این فیلم ستارگانی از جمله کنستانس وو، جما چان، لیسا لو، کن جیونگ و میشل یئو را در خود جای داده است. تهیه کنندگی این فیلم برعهده نینا جاکوبسن و براد سیمپسون بوده و کارگردانی آن را نیز جان ام. چو برعهده داشته است.

چه فیلم هایی هفته آینده به‌روی پرده‌های سینما می روند؟

فیلم جدید اسکار آیزاک تحت عنوان «خود زندگی» (Life Itself) در ۲۵۰۰ سالن سینما به‌روی پرده می‌رود. فیلم «خانه‌ای با یک ساعت روی دیوارش» (The House with a Clock in its Walls) که اثری خانوادگی بوده و ستارگانی ازجمله جک بلک و کیت بلانشت در آن جضور دارند نیز در ۳۳۰۰ سالن سینما اکران می شود.

نویسنده: مانی شکیبایی

نوشته گزارش باکس آفیس هفته اخیر و صدرنشینی فیلم غارتگر اولین بار در دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم پدیدار شد.