قصه غم‌انگیز Bioware؛ چگونه پرچمدار ژانر نقش‌آفرینی به بدترین شرایط تاریخ خود رسیده است؟

در ابتدا حتی قرار نبود که بازی Anthem نامیده شود، زیرا اسم این پروژه Beyond بود و حتی تا چند روز پیش از E3 2017 نام Beyond بر روی تی شرت کارکنان نقش بسته بود، اما ناگهان در نزدیکی معرفی بازی، شرکت EA بدلیل دشواری ثبت نام تجاری Beyond دستور تغییر نام بازی را صادر کرد.

این بخشی از حقایق Bioware است، استودیویی که روزی پرچمدار سبک نقش آفرینی بود و امروز یکی از نااُمیدکننده‌ترین بازی‌های سال را روانه بازار کرده است. اما دلیل این ناکامی چیست؟ آیا مانند بازی‌های قبلی بایوور، Anthem در ابتدا یک بازی تکنفره و نقش آفرینی بوده است و ناگهان بخاطر دستورات EA تبدیل به یک کلونِ Destiny شد؟ آیا سازندگان بخاطر سیاست‌های ناشر تمام ماموریت‌های خوب بازی را برای گنجاندن در محتوای پولی حذف کردند؟ آیا EA یک سیستم لوت را برای غارت پول بازیکنان در بازی گنجانده است؟ آیا دلیل ناکامی بازی سیاست‌های نابخردانه EA است؟