کارگردان The Last of Us: Part II علت تفاوت داستان بازی اصلی با تریلرهای قبل از انتشار آن را توضیح داد

بحث درباره The Last of Us: Part II همچنان ادامه دارد و جوی به‌شدت دو قطبی میان طرفداران ایجاد شده است. چیزهای زیادی در بازی هستند که می‌شود درباره آن‌ها صحبت کرد اما یک‌سری موضوعات هم خارج از آن هستند که باید راجع به آن‌ها بحث شود. مثلا ناتی داگ وقتی کدهای بازی را به منتقدان داد تا با تجربه آن نظر کامل خودشان را ارائه دهند، از آن‌ها خواست به هیچ عنوان اشاره‌ای به قضایای نیمه دوم داستان نشود و تریلرهای تبلیغاتی The Last of Us: Part II هم طوری ویرایش شده بودند تا کاربر هیچ بویی از اتفاقات داستان نبرد. نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده این بازی، توضیح می‌دهد که چرا تصمیم گرفتند تا این حد سخت‌گیر و موزیانه عمل کنند و چرا از نظر او این تصمیم به نفع بازی بوده تا علیه آن.