نقد و بررسی فصل آخر انیمه اتک آن تایتان

نقد و بررسی فصل آخر انیمه اتک آن تایتان Attack on Titan
نقد و بررسی فصل آخر انیمه اتک آن تایتان
این مقاله حاوی اسپویل بوده و صرفاً به نقد و بررسی فصل نهایی انیمه اتک ان تایتان می‌پردازد.
Attack on Titan به تاریک‌ترین فصل خود می‌رسد، با تصاویر تیره و تار، هولناک، افشاگری‌های احساسی ویران‌کننده‌ای که کل داستانی که دیده‌ایم را دوباره به تصویر می‌کشد، برخی از بهترین صحنه‌های اکشن در کل نمایش را داراست و همچنین یکی از بهترین چرخش‌های شخصیتی در تمام انیمه‌ها.

استودیو MAPPA و ربایش دوباره‌ی یکی از بهترین انیمه ها

پس از تقریبا یک دهه، حمله به تایتان بالاخره به پایان رسید و فصل پایانی به نتیجه‌ی درست و غیرقابل انکار خود رسید… البته، پایان پارت دوم از فصل نهایی. این فصل، ترس و واهمه‌ی آخرالزمانی را با بهترین انیمیشن از  استودیو MAPPA و صداپیشگی موبه‌تن‌سیخ‌کن وویس‌اکتورهایش به تصویر کشید. اگرچه مایه تاسف است که باید یک سال دیگر صبر کنیم تا واقعاً پایان این داستان را ببینیم، اما این فصل، اوج داستانAttack on Titan را تجربه کردیم. پارت اول فصل آخر درباره حمله به مارلی و ظهور فرقه‌ی یئگریست ها بود که از بدو آن، ارن شروع به فاصله گرفتن از دوستانش کرد و پارت دوم آن تماماً در مورد سقوط کامل ارن به درجه‌ی شرارت کامل و ظهور مقاومت بود. در کانون این داستان، البته خود ارن یئگر قرار دارد. بعد از تحول عجیب والتر وایت در سریال بریکینگ بد، دیدیم که ارن یکی از بهترین تحول های شخصیتی را نه تنها در انیمه، بلکه در تمام داستان های تخیلی داشت و این یکی از بزرگترین دستاوردهای اتک آن تایتان بود. پس از اینکه انیمه در فصل گذشته ارنی سرد و منزوی را ارائه کرد، این فصل سرانجام از نقشه او را برای نابودی تک‌تک انسانهای خارج از پارادیس پرده‌برداری کرد. چیزی که چرخش او را رضایت بخش می کند این است که با یک دگرگونی ۱۸۰ درجه‌ای ناگهانی مواجه نیستیم. ارن، دنریس تارگرین از سریال Game of thrones نیست. چرا که، خشم یک قاتل انتقام‌جو همیشه درون او شعله می‌کشیده است. ارن همیشه سرسخت و جسور بوده، حتی زمانی که در فصل اول با او آشنا شدیم؛ فردی که تا حد زیادی ایده آل گرا بوده و ما فقط با او همراه و همدل شدیم زیرا او قهرمان داستان بوده است؛ به این دلیل که خشم او متوجه تایتان های بی‌نام بوده نه مردان، زنان و کودکان. نقد و بررسی فصل آخر انیمه اتک آن تایتان

برداشت محصول از مزرعه شخصیت‌پردازی در فصل آخر اتک آن تایتان

بیشتر فصل به انطباق دادن اعمال ارن حالِ حاضر با بچه‌ای که می‌شناختیم و تلاش برای درک اینکه چه چیزی باعث شد او «غرش» را فعال کند، اختصاص داشت و البته با افشاگری‌هایی از همه چیزهایی که فکر می‌کردیم در مورد سریال می‌دانیم، دوباره داستان را متن‌سازی می‌کرد. به جای اینکه او را در تمام این مصیبت دنبال کنیم، نیمی از فصل را بدون اینکه حتی ارن را ببینیم، سپری کردیم، اما او همچنان چنان سایه بزرگی می انداخت و ما به طور مداوم حضور او را احساس می کردیم. حمله به تایتان در این فصل تصمیم می‌گیرد تا ما را از او دور کند و به جای همراهی با او، بر نحوه واکنش شخصیت های دیگر به اقدامات ارن تمرکز کنیم. در واقع، در این فصل ما زمان بیشتری را نه تنها با میکاسا و آرمین، بلکه با ژان و کُنی می گذرانیم، زیرا شخصیت ها در تلاش برای کنار آمدن با (افرادی که فکر می کردند هستند)، و (افرادی که در طول نمایش به آن تبدیل شده اند)، هستند. برای ژان، این موضوع به معنای درک آن است که او دیگر آن بچه ای نیست که ناامیدانه می خواست یک شغل اداری دنج و در امان از خطر پیدا کند، بلکه تبدیل به کسی شده که به طور مداوم آنچه را که درست است، انتخاب می کند و دیگر می‌توان او را جانشین واقعی اروین اسمیت دانست. انگار عمق دادن به شخصیت‌های اصلی کافی نبوده که در فصل آخر (فصل آخر که نیست اما اجازه بدهید با آن کنار بیاییم) یکی از نفرت‌انگیزترین، کثیف‌ترین و حال‌بهم‌زن‌ترین شخصیت‌های شرور در تمام انیمه‌ها، فلوک را به ما معرفی می‌کند و همین‌طور Gabi، شخصیتی که مقدر شده، برای سال‌ها دچار سوء تفاهم باشد. پس از معرفی شدن به عنوان یک شخصیت در موازات با ارن، و پس از آن هیولایی وحشتناک که شخصیتی محبوب را کشته، به سرعت مشخص می‌شود که گابی یکی از مهم ترین مهره‌ها در حمله به تایتان است.
Attack on Titan
انیمه ترسناک
گابی حامل یک تایتان است که Attack on Titan از طریق آن پیام نهایی خود را در مورد هزینه جنگ و اینکه چگونه کودکان بیشترین آسیب را در ادامه چرخه های خشونت می بینند، منتقل می کند. اصرار این فصل بر روی این مضامین دوچندان می‌شود و حتی اگر در مواقعی احساس می‌کنید که بیش از حد با آن روبرو می‌شوید، ممکن است لازم دانسته باشند که مطمئن شوید به طور کامل آن را دریافت خواهید کرد. این نمایش در نهایت درباره تعصب احمقانه ای است که بزرگسالان به درگیری های قدیمی دارند و به گسترش نفرت ادامه می دهند و آن را به کودکان منتقل می کنند. این همان چیزی است که تراژدی ارن یئگر را می سازد. اینکه آیا شما با تصمیم او برای کشتن ۹۹ درصد از جمعیت جهان موافق هستید یا نه، مهم نیست، زیرا این فصل روشن می کند که برنامه او به سادگی کار نخواهد کرد. همانطور که کیومی در یک نقطه به فلوک توضیح می دهد، مهم نیست که تایتان ها چقدر ویرانی به بار می آورند، افرادی هستند که زنده می مانند و قطعا کشتار ارن را فراموش نمی کنند و چرخه نفرت و خشونت را ادامه می دهند. این چیزی است که داستان ارن را منحصر به فرد و خاص می کند. که در اصل، او فقط یک بچه داغدار است که به میان موقعیتی دوسرباخت پرتاب شده و قدرت مطلق به او داده شده است، اما هیچ امیدی به راه حلی مسالمت آمیز ندارد.
از دریانوردانی که به معنای واقعی کلمه پوست بدنشان را به خاطر بخار تیتان‌ عظیم‌الجثه از دست می‌دهند گرفته، تا Mikasa که یئگریست ها را ذبح می‌کند و در خونشان حمام می‌کند و بچه‌هایی که جسد مادرشان را می‌خورند، این فصل وحشت Rumbling یا «غرش» را به یک کابوس‌ تبدیل می کند که به این زودی ها نمی توانید آن را فراموش کنید.

دانلود انیمه

حمله به تایتان همیشه یک نمایش تاریک با تصاویر ترسناک بوده، اما این فصل تلخ‌ترین فصلی است که تا به حال به نمایش در آمده است.

Attack on Titan The Final Season Part 2
پس از اینکه پارت اول فصل نهایی کمی در بخش انیمیشن دچار مشکل شد، استودیو MAPPA در هر قسمت پارت دوم، اکشن های جنبشی و هیجان انگیز را ارائه می دهد. با ترکیب انیمیشن های کامپیوتری و دو بعدی و همچنین حرکت دوربین و کادربندی خلاقانه، این انیمه می داند که چه زمانی باید اکشن انجام شود، هیجان انگیز باشد، و چه زمانی باید کاملاً وحشتناک باشد، مخصوصاً زمانی که با موسیقی اپراگونه کوتا یاماموتو و هیرویوکی ساوانو همراه است. Attack on Titan The Final Season Part 2 از چند اپیزود با سرعت عجیب رنج می برد و این واقعیت که پایان واقعی داستان نیست، تأثیر نهایی آن را از بین می برد. با این حال، زمانی که صحنه پایانی فصل آخر فرا می رسد و ما می بینیم که تایتان ها مارلی را محو می کنند در حالی که صحبت های ارن را در تمام طول راه از فصل اول می شنویم که می خواهد همه آنها را نابود کند، داستان Eren یک چرخه کامل را به ارمغان می آورد. هیچ برنده ای وجود ندارد، هیچ امیدی به پایانی خوش وجود ندارد، اما این فصل مجدداً Attack on Titan را به عنوان یک انیمه تعیین‌کننده برای دوران مدرن تأیید می کند، انیمه ای با اکشن های خیره کننده، شخصیت های ظریف، داستانی پر از ترس و وحشت و یکی از بهترین چرخش های شخصیتی تمام دوران همراه است. علاقمندان به دانلود انیمه اتک آن تایتان با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه در ایران مراجعه فرمایند.

<p>The post نقد و بررسی فصل آخر انیمه اتک آن تایتان first appeared on دانلود فارسی.</p>