گزارش: سخت‌افزار PS5 برای سازندگان Third-Party مشکل‌ساز شده است؛ ۴K فیک شاید شایع باشد

ساخت بازی‌های Third-Party و چند پلتفرمی در نسل هشتم چندان سخت نبوده چون PS4 و Xbox One ساختار نزدیکی در زمینه سخت‌افزار داشتند، اما این شرایط قرار است تغییر کنند. مایکروسافت با Xbox Series X رویکردی سنتی‌تر در پیش گرفته و پردازنده و کارت گرافیکی بسیار قدرت‌مند در کنسول جدید خود قرار داده ولی سونی از آن طرف بیشتر روی یک حافظه بسیار پرسرعت و فرکانس متغیر پردازنده و کارت گرافیک برای ارائه تجربه نسلی بعدی تمرکز کرده است. در نتیجه، ساخت بازی‌های چند پلتفرمی شاید به سادگی قبل نباشند و با توجه به شایعات جدید، سازندگان احتمالا با سخت‌افزار PS5 به مشکل خورده‌اند.